Pszczółki - Wielkanocne pisanki
Dzieci wykonały styropianowe pisanki na zbliżające się święta Wielkanocy. Jajka ozdabiały różnymi kolorowymi ozdobami i brokatem. Wyszły przepiękne.
Dzieci wykonały styropianowe pisanki na zbliżające się święta Wielkanocy. Jajka ozdabiały różnymi kolorowymi ozdobami i brokatem. Wyszły przepiękne.
Zabawa polega na ułożeniu kwiatów według wzoru i koloru. Zabawa z wiosennymi kwiatami ćwiczy motorykę małą i wspiera koordynację wzrokowo – ruchową. Sekwencja to dobry trening spostrzegawczości i dokładności w wykonanym zadaniu.
Segregacja kolorów w żłobku ma na celu przede wszystkim rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności kategoryzacji, a także utrwalenie znajomości nazw kolorów. Dodatkowo, takie zajęcia wpływają na rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnych. Segregacja kolorów to nie tylko zabawa, ale także ważny element rozwoju dziecka, który wpływa na jego rozwój poznawczy i umysłowy.
Uczniowie SP nr 4 w Lubaniu, z głowami pełnymi twórczych pomysłów, wzięli udział w konkursie, którego organizatorem jest Lubańskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
W ramach szkolnych obchodów Dnia Ziemi uczniowie kl. 4b kolejną lekcję przyrody zrealizowali w lokalnym Parku „Na Kamiennej Górze”. Tam mieli możliwość naocznie przekonać się i zarazem uczyć, jak czytać z „otwartej księgi przestrzeni” o dziejach naszej planety. Ponadto uczniowie SP1 złapali bakcyla: geologii, geomorfologii, hydrologii, kartografii, biogeografii czy innych nauk o Ziemi. Było cudnie, a po bliskim kontakcie z naturą czwartoklasiści nie chcieli w ogóle wracać do domu...
Dnia 24 kwietnia, na stadionie MOSiR w Lubaniu, odbył się finał powiatowy w piłce nożnej chłopców – w kategorii Igrzysk Dzieci (kl. 4-6). Tym razem uczniowie lubańskiej Jedynki okazali się bezkonkurencyjni, wygrywając wszystkie swoje mecze. W finale zaś po bardzo zaciętym spotkaniu pokonali rówieśników zza między, tj. z Dwójki, 2:1. Potrójnie gratulujemy: zajęcia I miejsca w turnieju, miana niepokonanych oraz awansu do finału strefy jeleniogórskiej (już 8 maja), który zostanie rozegrany również na tutejszym stadionie MOSiR.
Za nami III Powiatowy Konkurs Historyczny kl. VII-VIII szkół podstawowych, którego organizatorem był Zespół PCE w Lubaniu. Z naszych eliminacji szkolnych (wzięło w nich udział 15 uczniów) do kolejnego etapu dostali się: Paweł Kiełdanowicz (8a), Kacper Bzdęga (8d), Filip Głowacki (7c) oraz Sebastian Krawczyk (7c). Powiatowy półfinał brawurowo przeszli tylko Paweł i Kacper. Dzięki temu obaj awansowali do III etapu, gdzie w szranki historyczne stanęło jedynie siedmioro najlepszych uczniów z całego powiatu. W nim finaliści musieli wykazać się bardzo dobrą znajomością historii Polski (w latach 1794-1939). Ostatecznie, po zsumowaniu punktów z części półfinałowej oraz finałowej, okazało się, że nasi ósmoklasiści (Paweł i Kacper) wywalczyli ex aequo znakomite 2. miejsca w konkursie! Chłopcy – serdecznie gratulujemy pięknych wyników, bardzo dużej wiedzy historycznej i życzymy dalszych sukcesów na kolejnym etapie edukacyjnym.
9 kwietnia – w ramach obchodów 1000-lecia Królestwa Polskiego – w lubańskiej Jedynce odbyło się niezwykłe spotkanie uczniów kl. V-VI z historią, które poprowadził zaproszony prelegent pan Piotr Kucznir (pasjonat dawnych dziejów, regionalista i wyjątkowy człowiek). Podczas niego młodzież SP1 miała okazję poznać najważniejsze wydarzenia związane z koronacją Bolesława Chrobrego, rozwojem państwa Piastów oraz kształtowaniem się tożsamości narodowej. Nasz gość z wielką pasją opowiadał o skutecznym pierwszym królu Polski, przy okazji odwołując się do wielu źródeł historycznych. Dziękujemy za to pouczające spotkanie. Z niecierpliwością czekamy na kolejną wizytę pana Piotra już w maju.
W dniach 23-24 kwietnia w lubańskiej Jedynce obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Ziemi (kalendarzowo przypadł w czasie przerwy wiosennej, tj. 22 bm). Mimo to – w ramach hasła „Nasza Moc, Nasza Planeta”– działaliśmy bardzo aktywnie, a także niezwykle kreatywnie. Mianowicie w klasach 1-8 wychowawcy przeprowadzili zajęcia o tematyce ekologicznej oraz przyrodniczej. W ich trakcie nasi uczniowie wykonali aż dwa projekty: „Eko-modę” – tzn. dali starym koszulkom „drugie życie”, malując je flamastrami i ozdabiając według własnych pomysłów – oraz przygotowali jedną roślinę doniczkową (z opisem jej wpływu na środowisko i nazwą gatunkową) na szkolną wystawę. Zapraszamy do obejrzenia efektów tych poczynań na poniższych zdjęciach. Bardzo serdecznie dziękujemy całej społeczności szkolnej za tak wielkie i liczne zaangażowanie proekologiczne! Moc Planety jest z Nami!
23 kwietnia, dzień po obchodach „Międzynarodowego Dnia Ziemi”, uczniowie klas 3a i 3c aktywnie włączyli się w działania na rzecz ochrony środowiska.