Dzień Babci i Dziadka to z pewnością jedna w najpiękniejszych i najważniejszych uroczystości. Jak co roku drzwi naszego przedszkola stanęły otworem na przyjęcie niezwykłych gości. Dzieci z...
Dzieci wykonały wspólne kule dla ptaszków ze smalcu oraz różnorodnych nasion. Była to wspaniała okazja do zajęć sensorycznych. Dzieci musiały połączyć smalec z ziarnami i uformować kulę, które zostały umieszczone w siateczkach następnie zostały powieszone na choinkach w Przedszkolnym ogródku.
Praca plastyczna to niecodzienna okazja do stworzenia niepowtarzalnego karmnika dla ptaków. Zajęcia rozwijają kreatywność oraz koncentrację, tworząc w ten sposób schronienie dla ptaszków.
Praca plastyczna to niecodzienna okazja do stworzenia niepowtarzalnego karmnika dla ptaków. Zajęcia rozwijają kreatywność oraz koncentrację, tworząc w ten sposób schronienie dla ptaszków.
Ćwiczenia sprawności ruchowej dłoni i palców to świetny sposób na poprawę umiejętności związanych z koordynacją wzrokowo - ruchową oraz skupieniem. Zabawa polega na włożeniu słomki do dziury, która została wycięta w rurce tekturowej.
Dzieci ze starszej grupy żłobkowej przygotowują się na pierwsze występy. Ćwiczą wierszyki, śpiewają i tańczą z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka.
Tym razem uczniowie klasy 5b dowiedzieli się, jak powstało pismo, kto wynalazł druk oraz kiedy zaczęto pisać pierwsze książki. Piątoklasiści przyjrzeli się zatem fascynującej opowieści, której zwieńczeniem było wynalezienie druku. Ale od początku… Najpierw, w ramach pracy projektowej, wykonali zadania dotyczące sposobu porozumiewania się ludzi przed wynalezieniem pisma, rozwiązywali zagadki nawiązujące do rodzajów pisma, odszyfrowywali łamańce w formie znaków obrazkowych oraz analizowali wzory liter na różnym etapie dziejów. Po sporej dawce wiedzy nasza młodzież przeniosła się w czasie i zaczęła pisać piórem, m.in. gęsim … łacińskie sentencje. Na koniec tej odsłony projektu, niczym Gutenberg, wykonała napis z literowych stempli z ziemniaków.
Szkolny etap powiatowego konkursu ortograficznego dla klas II-III został rozstrzygnięty. Celem konkursu było szerzenie wśród uczniów nawyków pracy nad poprawnością ortograficzną, rozwijanie ich zainteresowań polską pisownią oraz wyłonienie zwycięzcy- reprezentanta w kolejnym etapie. W konkursie uczestniczyło 16 uczniów z klas II i III. Wszyscy uczestnicy świetnie poradzili sobie z dyktandem pełnym „pułapek” ortograficznych, jednak w tej trudnej rywalizacji zwycięzcami zostali ci, którzy wykazali się najlepszą znajomością zasad pisowni i umiejętności ich zastosowania w praktyce.
Akademia Malucha pełna akademickich reniferów.